Hannavardet

Direktlänk till inlägg 27 juni 2011

Veckans recept !

Av Hanna - 27 juni 2011 11:56

 

Blåbärsmuffins

Klassiska blåbärsmuffins.

- 8 stora eller 12 små

Färdigt på: 35 min
Ingredienser

100 g smör
2 st ekologiska ägg
1.5 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
2 dl ekologisk mjölk 3%
1 st citron, skalet
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 nypa salt
200 g frysta blåbär
_

Tips

Tips! Byt ut blåbären mot hallon, björnbär eller blanda bären!

 

När det står varmluftsugn i receptet, men du bakar med vanlig ugn, höj temperaturen i din ugn med runt 20- 25 grader så blir det bra.

1. Sätt ugnen på 175 grader varmluft om du vill göra stora muffins, och 200 grader varmluft om du vill göra små.

2. Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker poröst. Rör ner smält smör, mjölk och rivet citronskal. Blanda vetemjöl, bakpulver och salt och rör ner i smeten.

3. Placera ut pappersformar i en muffinsplåt. Varva smeten med blåbär i formarna, fyll dem till 2/3.

4. Grädda i cirka 20 minuter om du gör stora muffins, 12-15 minuter om du gör små.


     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 14 september 2011 15:54

Hej hörni! Så ni vet så har jag ny blogg!   http://hannavardeet.blogg.se    :D  ...

Av Hanna - 9 augusti 2011 20:12

     Idag har jag varit lite lastbilschuafför ;)Eller jag var med pappa på hans jobb, och jag sov hela tiden, Det finns en säng i lastbilen, jätte skönt och sova där! :P Jag gick upp 06:00 i morse, och jag somnade 00:20 inatt, så jag har inte so...

Av Hanna - 5 augusti 2011 12:27

Jag har inte bloggat så mycket på ett tag pga. att jag inte har tid. Men Igår så var Jag, Alva, Lina, Sara L, Frida & Fanny på      Vi hade det jätte roligt! Jag och sara åkte Fritt fall 3 gånger!Och vi alla tjejer åkte JetLine typ 5 gånger...

Av Hanna - 26 juli 2011 02:28


Vinn en iphone 4 hos :   dublirberoende.myshowroom.se   !! :)) Var med du också !   ...

Av Hanna - 26 juli 2011 02:09


Jag är med i denna tävling Va med du också ;)   Gå in på : tartpalatset.blogg.se Och var med du också i denna tävling :) ...

Ovido - Quiz & Flashcards