Hannavardet

Direktlänk till inlägg 14 september 2010

Rubrik saknas

Av Hanna - 14 september 2010 15:57


 
Antal portioner: 10 stycken
Färdigt på: 30 min
Ingredienser

140 g smör
2.5 dl socker
2 msk kakao
2 msk sirap
1 nypa salt
1 tsk vaniljsocker
3 st ägg
1.5 dl mjöl
90 g hasselnötter
vispad grädde, ev


     




Gör så här

1. Börja med att rosta nötterna i ugn (200 grader) tills skalet kan gnuggas bort. Skala alla nötterna. Sänk värmen till 175 grader efter att nötterna tagits ur.

2. Blanda i smör, socker, kakao, sirap, salt och vaniljsocker i en maskin till en jämn smet.

3. Vispa ägg och mjöl poröst, vänd i nötterna och blanda med den övriga smeten. Bred ut den på en smord form eller plåt och ugnsbaka i 15 minuter i den nu 175 grader varma ugnen.

4. Låt kakan vila över natten för bästa resultat innan den skärs i bitar. Servera gärna med en gräddklick.


KLART!


 
 
Ingen bild

Lovisa

14 september 2010 20:26

Hej! Provade & göra dom dära brownisarna & det blev RIKTIGT gott!

Tack för förslaget

Hanna

29 september 2010 18:37

Hehe! Vad bra att dom blev goa då! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 14 september 2011 15:54

Hej hörni! Så ni vet så har jag ny blogg!   http://hannavardeet.blogg.se    :D  ...

Av Hanna - 9 augusti 2011 20:12

     Idag har jag varit lite lastbilschuafför ;)Eller jag var med pappa på hans jobb, och jag sov hela tiden, Det finns en säng i lastbilen, jätte skönt och sova där! :P Jag gick upp 06:00 i morse, och jag somnade 00:20 inatt, så jag har inte so...

Av Hanna - 5 augusti 2011 12:27

Jag har inte bloggat så mycket på ett tag pga. att jag inte har tid. Men Igår så var Jag, Alva, Lina, Sara L, Frida & Fanny på      Vi hade det jätte roligt! Jag och sara åkte Fritt fall 3 gånger!Och vi alla tjejer åkte JetLine typ 5 gånger...

Av Hanna - 26 juli 2011 02:28


Vinn en iphone 4 hos :   dublirberoende.myshowroom.se   !! :)) Var med du också !   ...

Av Hanna - 26 juli 2011 02:09


Jag är med i denna tävling Va med du också ;)   Gå in på : tartpalatset.blogg.se Och var med du också i denna tävling :) ...

Ovido - Quiz & Flashcards